Lay Pop Magazin Röportaj Çevirisi






Bir idol olma konusunda;

Yixing: İdol olmada önemli 3 nokta vardır. Öncelikle hayranlar, sonra şirket sonra da kendin. Hayranları ilk sıraya koyma nedenim, eğer onlar bize karşılıksız, özverili sevgisini vermezse biz nasıl ilk sıraya yerleşebilen idol oluruz? İdol olduğunda, seni düzenli bir şekilde yönetmeyen bir şirkette olursan, elindeki güzel müziği ve performansları nasıl insanlara sunacaksın? Bir idol olarak sen birçok yönden rol modelsin, normal bir kişinin sahip olduğu ahlakın on, hatta yüz katını göstermelisin.

Besteci olarak:

Müzik yapmak özgür bir şeydir, bu demek değildir ki eğer güzel fikirlerin varsa güzel müzik yapabilirsin, besteci grubu iyi müzik yapmak için aynı yeri paylaşmalı ve zamanı iyi ayarlamalıdır. Söz konusu müzik olduğunda herkesin kendi fikirleri ve hayalleri vardır.

Bel yaralanmasıyla ilgili:

Yixing: Yaralanmalar ve hastalıklar kaçınılmaz şeylerdir. 20 yıldır çalışan bir araba birçok sorunla karşılaşacaktır, yirmi yıldan daha fazla çalışan insanlar için bu oldukça normal bir durum. Yaşamın gereklerindendir ve dayanılmaz bir durum değildir.


Gelecekteki hayallerine ilişkin:

Aslında “Im Lay” (Lost Planet sırasında dans ettiği şarkı) EXO için yazıldı, ama hocalar pek uygun bulmadığı için ben kendim için kullandım.Bugüne kadar birçok şarkı yazdım, ve umuyorum ki şirket ilerde bunlardan en az birini EXOya söyletir.


Görgülü-dol (idolle birleştirmişler)

Hayranlar bana çok fazla eğilmememi söylüyorlar ama her şeyden önce eğilmek özür dilemek ve minetti ifade ediyor ve ayrıca bu Çin geleneğinin bir parçasıdır. Bugünlerde çok az kişinin bu kültüre dikkat etmesi üzücü. Bu yüzden neden ben öyle davranmayım?Her zaman bizi görmeye dünyanın çeşitli yerlerinden insanlar geliyor,İçinde bulunduğum ortamdaki insanlar bizim için sessizce çalışıyorlar, bu yüzden eğilmek veya basit bir gülümseme onlara olan minnetimi göstermek için bir yol değil mi ?
I’m Lay:


S:Im Lay’in koreografisi, bestelemesi hatta sahne düzenlemesi bile sana ait. Yeni bir yönünü gösterdin, konseptin ne olduğundan bahsedebilir misin?

Yixing: Şarkıyı dinledikten sonra anlayacaksınız ki, kalabalık bir caddedeymişsin gibi çok gürültülü başlıyor.Ben birçok yürüyen kişinin arasında sokakta duran bir kişi imajını vermeye çalıştım ve Beatbox ile şarkıya başladım.Ayrıca insanların nefes seslerini de şarkıya dahil ettim.Çevremdeki insanlar bana dikkat etmezken nefes sesleri ve ayak sesleri hepsi bir arada müziğimin bir parçası oluyor.Bu benim müziğim, bu benim.Aslında konsepti “Kimsenin çözemeyeceği kişi, Lay” gibi bir şey ahahaha


Solo sahnene olan düşüncem kısa süre içinde son derece güçlü bir patlama yaşatman yönündeydi.


Yixing: Teşekkürler..İlk olarak bateri seslerini çok güçlü yaptım ki “Ben çok güçlü bir erkeğim” imajını vermek istedim, ama birazçık şey olduğum zamanlar da olacaktı…nasıl desem….”yaramaz”. Dinlerken, baız şeyler benim hakkımda merak uyandırıyor. Hayranlarım için “Elleri havaya kaldır” bölümünü değiştirdim ve “L” el hareketini koydum. 


Takıntılı olduğun dans stili?

Yixing: Urban tarzına karşı özel bir ilgim var, ve son 2 yıldır Amerikada birçok yeni dansçı görüldü. Urban teknikleri ve stilleri sürekli yenileniyor.Dürüst olmak gerekirse, sahne odaklı çalışıyoruz, ve nadiren tek bir stile odaklanıyoruz.Son zamanlarda birçok aktivitemiz var bu yüzden pratik yapmaya pek zamanımız yok, eğer zamanım olursa Urban tarzına odaklanacağım.


Soru: Jackie Chan konserinde arka sahnede piyano çaldığını fark ettim. Program yayınlandığı zaman, 
Jay Chou’nun şarkısı olduğu söylendi. Ama öyle değil gibiydi.

Yixing:Ah o benim bestelediğim bir şarkıydı. Hala mükemmelleştirilme sürecinde olduğu için henüz bir adı yok.Eğer yeterince hazır olduğu düşünürsem gelecekte kullanırım heralde. Pratik sırasında kullandığım bir şarkıdan ilham almıştım, “Childhood Memories”i biliyor musun?

S:Mozart’ın ?

Yixing: Evet evet. Childhood Memories çalarken notalarla oynuyordum ve o ortaya çıktı.

İyi bir besteci olarak, Lay’in ilhamı hayattaki ufak ayrıntılardan geliyor, oyunlar, filmler, TV, internet haberleri. Çeşitli duygular onun ilham kaynağı. Uyandığında odayı boş hissederse beatbox ile doldurmak ister. Bir besteci melodiler üzerinde vurgu arar ve sözler de çok önemlidir. Lay’e göre, söz yazmada iyi değilse, en basit şekilde duygularını ifade etmeyi arar.


S:Beste yaparken, ilk aklına söz mü geliyor yoksa şarkı mı ?

Yixing:İlk şarkı çünkü ben melody oluşturmuyorum, parça oluşturuyorum. Ne zaman parçayı bitirsem daha melodisi oluşmamış oluyor. Aklıma ilk melodinin geldiği birkaç zaman oldu ama çoğu zaman ben parçayla başlarım.Ve sonra kayıt, ama hala bunda iyi değilim, sadece parçalarla iyiyim.

Soru:Bitirdiğin kaç parça var? Stil olarak ne türlerde?

Yixing: Kaç tane olduğunu sayamadım , çok fazla, bilgisayarım tamamen onlarla dolu. Onların benden çıkmış olmasına ben de şaşırıyorum.Ne zaman dinlemeye otursam “Vayy çok fazla var! Parça milyoneriyim!” diyorum. Her tür var, çoğu duygusal.


S:EXO’nun prodüktörü olsaydın, nasıl şarkılar yazardın?

Yixing: Öncelikle, üyelerin vokal aralığına göre müzikler yapardım, böylece üyelerin vokal yanları gözükür.Çünkü bir şarkının birçok versiyonu olabilir.11imiz için birer versiyon yaparım.Ama M’inki daha Çince modelli türde olur.Ben sürekli EXO için dünyada eşi benzeri olmayan bir şar yapmaya çalışıyorum.Dünyada tek..

S: Şarkı nasıl bir şey olur?

Yixing:Hımm(5 saniye sonra) Bu bir sır.


S: Tamam o zaman, ana noktalar neler?

Yixing: Daha önce kimsenin denemediği bir şey olmalı, tabiî ki diğerlerinden %100 farklı olması imkansız. Herkesin zevkinden farklı olursa ilgi görmesi de zor. Düşüncelerimi nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum, ama sürekli çalışıp bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. EXO’nun başarıyla çıkacağı yönünde bir şüphem yok. şirket bize birçok elverişli ortam sağladı ve bizim birçok şey öğrenmemize izin verdi. EXO’nun koreografini yapma şansı verilirse bu benim için büyük bir onur olur, kendimi geliştirmek için bir odam var ve bunun için sıkı çalışıyorum.


S: İdol olma konusunda ne düşünüyorsun?

Yixing: İdol olmada önemli 3 nokta vardır. Öncelikle hayranlar, sonra şirket sonra da kendin. Birincisi, idol kavramının aşağılayıcı bir anlamı vardı. Kişinin aşırı aşkı yüzünden. Ama şimdi biraz daha olumlu bir hale geldi. Hayranları ilk sıraya koyma nedenim, eğer onlar bize karşılıksız, özverili sevgisini vermezse biz nasıl ilk sıraya yerleşebilen idol oluruz? İdol olduğunda, seni düzenli bir şekilde yönetmeyen bir şirkette olursan, elindeki güzel müziği ve performansları nasıl insanlara sunacaksın? Bir idol olarak sen birçok yönden rol modelsin, normal bir kişinin sahip olduğu ahlakın on, hatta yüz katını göstermelisin.Örneğin, büyüklere saygı ve küçüklere sevgi. Kore eğlence şirketinde stajyerlik yaptım, bu yüzden düşüncelerim böyle. Bizim ülkemizde eski idollerden olsaydım aynı şeyi düşünür müydüm emin değilim.


S: Yaşına göre bir artistin düşünmesi gereken olgun düşüncelere sahipsin.

Yixing:Teşekkürler.



S: Şuana kadar stajyerlik yaptın (şarkıcılık ile uğraştın demek istiyor), yaşıtların kendi renkli dünyasında eğlenirken sen durmaksızın çalışıyorsun.Bunlarla nasıl başa çıkıyorsun?

Yixing: Beni seven insanları düşünüyorum, beni çalışmadan görürlerse kim bilir ne kadar hayal kırıklığı yaşarlar.Aile büyüklerime gelince, onları gururlandırmalıyım. Annem benim için gerçekten çok çabaladı, onun çabalarının boşa çıkarmak istemiyorum. "Günde 10 saatten fazla " dediğim zaman şaka gibi gözüküyor olabilir, ama bununla başa çıkmam gerekiyor.


S:Geleceğe yönelik hedeflerin?

Yixing:Yazdığım şarkılar EXO albümünde yer alırsa mükemmel olur~~


S: "Genelde şaka yapmam"a yönelik?

Yixing: Aslında başka bir yönden bakıldığı zaman "bir kez şaka yaptığımda diğerlerinden farklı olur." anlamı kazanıyor.Şirketin kendine ait bir imajı vardır ve o artistlerin o imajı korumasını ister.Komik olmaya çalıştığım zaman takımın imajını batırmak istemem bu yüzden genelde şaka yapmam.Takımın imajı olgunsa, ben de öyle olueun ve farklılık olmaz~ Ben bir şey söylediğimde neden insanlar gülüyor cidden anlayamıyorum.Ama onlar mutluysa sorun yok~~(Sen ne iyi kalpli bir çocuksun.)

S: Melankoliklik senin her zamanki bir parçan mı ?

Yixing: Böyle bir şeyi söylememelisin, ne zaman bir boşluğa baksam diğerlerinde büyük bir etki bırakıyor...Özellikle yakın arkadaşlarımsa, içinde bulunduğum durumu anlayacaklardır.


S: Chanyeol'u üzgün görmek kolay bir şey değil (Showtime'a gönderme yapmış)

Yixing: Hehe...Aslında (Showtime'in çekildiği gün) Ben pek iyi değildim, yoğun programlar yüzünden sağlığıma dikkat edememiştim ve de programda doğal hallerini göstermek zorundasın bu yüzden doğal olarak çökmüş hissediyordum.Ayrıa beraber yaşıyorduk, Chanyeol benim sağlık durumumu öğrendi ve benden etkilendi.Böylesi zıt duygular sonucu sanırım iyi bir program konusu olmuştur.


S: Pratik ve beste yapmak hayatının büyük bir parçası gibi gözüküyor.Her zaman yaralanmalarla karşılaşıyorsundur...

Yixing:Yaralanmalar hayatın kaçınılmazlarındandır.20 yıldır çalışan bir araba birçok problemle karşı karşıya geliyor.20 yıldan daha fazla çalışan bir insana göre yaralanmalar gayet normal şeyler.Bu yaşamın gereklerinden ve dayanılmaz türden bir durum değil.Ama eğer insanlar bundan endişe duyuyorsa, bir dahakine dikkat edeceğim ve daha parlak yönlerimi göstereceğim.

S:Konsere bir hafta kala yaşadığınız zorluklar nelerdi ?

Yixing: İlk olarak tüm çalışmalar 12 kişi olarak yapılmıştı, her şey hazırdı. Aylarca hazırlandık.Son hafta kendimize çekidüzen vermemiz ve küçük ayrıntıları sindirebilmemiz için ayarlandı.Ani bir ayrılık ayarladığımız her şeyi etkisiz bıraktı, aynı bir dilimi eksik bir pizza gibi. (Hatırladınız mı Kris EXO'nun onun için pizza olduğunu söylemişti.) 6-6 oranı 5-5 +1 diğer kişi haline geldi.Bu eksikliği telafi etmek için sürekli kendimizi yenilememiz gerekiyor.

O hafta, saat sabah 9dan ertesi gün saat 6'ya kadar çalıştık. Hergün. K üyelerinin dinlenmeye bile zamanı yoktu.Şarkıyı (Overdose) tanıtmak için yayın kanallarına gidiyorlardı. Kalan M üyeleri ise dinlemek için yurda gidiyorlar daha sonra da geri şirkete geliyorlardı.Bu hafta durmadan bu şekilde geçti.Biz hem fiziksel hem de ruhsal olarak yorgunluk ve acı çektik.Tüm üyeler birbirlerine güç vererek destek oldular. Unutulmaz anılarımız var..


S:Böyle zamanlarda inanç gerçekten önemli...

Yixing: Herkes gerçekten çok yorgundu ve biliyordum ki zor olacaktı, K ekibi daha çok etkilendi, uyumaksızın pratik yaptılar, ama M üyeleri gerçekten çökmüş hissediyordu.K üyeleri kötü olsalar da M üyelerini gördükleri zaman hep iyimser yanlarını gösteriyorlardı.Baekhyun ve Chanyeol bize her zaman destek ve cesaret verdi, Suho ve Kai de. Kyungsoo farklı biri, pek konuşkan bir kişiliği yok, ama o "hyung" deyip geldi ve bir şeyler söyledi, Sehun beni en çok etkileyenlerden biriydi, çok genç ama büyük abilerine nasıl dikkat etmesi gerektiğini biliyor, sürekli yüzüne ışıltılı bir gülümseme yerleştirerek olabildiğince yüksek sesle "EXO!! , Biz biriz!! diye bağırdı. O çocuğu görünce hiç kimsenin görmediği bir köşeye gidip zorla tuttuğum gözyaşlarımı bıraktım 


S: Ama siz gençler bunu başardınız, konseri havalı bir şekilde tamamladınız ve pozitif enerjinizi gösterdiniz.Ne kadar anlamlı...Bana sakın gözünün dolmadığını söyleme.

Yixing:Tabiki çok duygulandım ve sonuna kadar dayanamadım..Özellikle son günde. O anı nasıl tarif edebilirim ki ? Son derece özel bir andı.Sahnede hala beraber olduğumuz hissi veya da sahnedeki ağlayan görüntülerimiz..Hepsi çok özel.O an çok önemli ve anlamlıydı.Ben de ağladım ama tutmak için elimden geleni yaptım.


S: Durumun ve şimdiye kadarki hislerin konusunda endişeleniyoruz.

Yixing:Son zamanlarda şarkı yazıyorum, dinleniyorum.(S:Karıncalarla oynamak? ) Evet ahahahaha.İyi bir durumda olmak için iyi bir vücuda sahip olmak gerekir.Şuan gerçekten sakinim, neler olursa olsun.


S:Evet, diğerleri film izlerken veya alışveriş yaparken sen ne yapıyordun?

Yixing: Evde şarkı yazıyordum.Vücudumu aşşağı doğru yatırıyorum ve şarkı yazmaya dönüyorum.Başım ağrırsa masaj yaptırıyorum ve sonra yine işime dönüyorum.Parçaları aletin uyup uymadığını düzenleyip tekrar tekrar dinlemek gerekiyor ama ben evdeyken hopörlor kullanmıyorum, kulaklık kullanıyorum.Ama bir süre sonra başım ağrıdığı için masaj yaptırıyorum.

S:İki yıl önceki Lay'e ve gelecekteki Lay'e bir şeyler söyle?

Yixing: 2 yıl önce, siz gençler sıkı çalıştınız.Lay sen de sıkı çalıştın.Şimdi herkes sıkı çalışmaya devam etsin.


S:Ne kadar sıklıkla evini arıyorsun?

Yixing:Bazen haftada üç kere, bazen ayda bir kere. Annem benim bir domuz (ney  ) olduğumu söylüyor.Ve, "Sana benimle iletişime geçmene gerek olmadığını söyledim, bilmiyorsun ki ben net üzerinden her şeyi takip ediyorum." dedi..Haha..Zaman kavramında biraz kötüyüm.Program konusunda da...Çoğu zaman pratik yaparken üyeler gekip "Lan yarın Shangai'ye gidiyoruz." diyorlar ve ben şaşırıp "Neey, yarın mı????" diyorum.


S:Bir erkek olarak, ne zaman kendini erkeksi buluyorsun? Ne zaman kendini egoist buluyorsun? ve son olarak ne zaman kendini kibirli buluyorsun?

Yixing:Bir erkek olarak, birini koruduğum zaman erkeksi olduğumu düşünüyorum.Sahnedeyken kendime çok güveniyorum.Egoistliğe biraz yaklaştığımı düşünüyorum.Kendimde sevmediğim bir yanım yok kendimi seviyorum.Kibirli olmak içinse, bazen bildiğim konularda diğerleriyle tartışıyormuş gibi hissediyorum ama sakinleştikten sonra aslında bir şey bilmediğimi farkediyorum.





kaynak:exoshidae
TR Çeviri : Eien


0 yorum: