150421 Lay'in Sohu Röportajı


Soru: Çin’de kişisel bir stüdyo kurma fikri ilk nasıl geldi?
Lay: İlk olarak düşüncelerim şöyleydi; Kore’de çıkış yapmama ve Kore’de büyümek için yer olmasına rağmen ben aslında bir Çinli’yim ve Çin halkının onayını kazanmayı umuyorum. Ve sonra Çin’deki hayranları görmek için daha sık gelmek istiyorum. Bununla birlikte zamanımı ailemle de geçirmek istiyorum. Tıpkı programlardaki gibi, eğer Changsha’da Happy Camp için çekim yapıyorsak, ben gidip ailemi ziyaret edebilirim.

Soru: Bu öneriye sen mi ön ayak oldun yoksa şirket mi ön ayak oldu?
Lay: İnisiyatif kullanmak ve pasif olmaya ilişkin… Bu fikri ilk getiren bendim. Ve daha sonra belki de şirket de aynı fikre sahip olduğu için, sanatçılarının Çin’deki aktivitelerini ve gelişmelerini umduğu için bir fikir birliğine ulaşmış olabiliriz, dahası, bu süreç oldukça pürüzsüz sayılabilir.

Soru: SM Eğlence Şirketi daha önceden oldukça katı olduğu için, bu konuyu şirketle görüşmek için gitmek hakkında ne düşünüyorsun?
Lay: İnandığım ve güvendiğim için, hepsi güvenmem sayesinde, bunun mümkün olduğunu hissettim.

Soru: SM Eğlence Şirketi’ne daha önce yapmadığı bir şeyi yaptıran birisi olarak şanslı olduğunu hissediyor musun?
Lay: Çok şanslı. Minnettarım, her şey için minnettarım.

Soru: Birçok kişi Çin’de kendi kişisel stüdyo kurmanın çoğunlukla Lu Han ve Wu Yi Fan ile bağlantılı olduğunu söylüyor. Sen de aynı şekilde hissediyor musun? Senin kişisel stüdyonun kuruluşunda onlara da kredi verilebileceği söyleniyor.
Lay: İlk olarak, geçmişte ne yaşanırsa bu şirketi kesinlikle bir şekilde etkiler. Benim yaptığım en ufak bir seçimin ve en ufak bir kararın şirketi benzer olarak etkileyeceği gibi. Bunun şirket veya kendimiz olup olmaması önemli değil, hepimiz bu büyüme sürecini tecrübe ediniyor, değişiyor ve deniyoruz. Bu şekilde.

Soru: Senin bir “entrikacı” olduğunu söyleyen netizenler var. Daha önce böyle bir şey gördün mü? Bunun hakkında nasıl hissediyorsun?
Lay: Sen herhangi bir şey yaparken, senin hareketlerini yorumlamaya çalışan birçok farklı ses olur. Bunun çok normal olduğunu düşünüyorum. Ama şimdi, ben bu yolu seçtim, bu yolu seçmekle kararlı ve metinim. Fakat başarıya ulaşıp ulaşamayacağım hakkında doğru veya yanlış, kimse bana bunun garantisini vermedi. Ve kimse bana son cevabı da vermedi. Her bir farklı açıyı hâlâ keşfediyor ve denemek için bunun üzerinde çok çalışıyorum. Bu nedenle şimdilik yapabildiğim tek şey seçimimin arkasında durmak ve yaptığım seçimler için çaba sarf etmek.


Soru: SM Eğlence Şirketi sanatçılarına ve stajyerlerine katı olmasıyla biliniyor, bunun hangi kısmının sende bir çöküntüye neden olacağını hissediyorsun?
Lay: Katı öğretmenler üstün öğrenciler hazırlarlar. Çince’de böyle eski bir deyim vardır. Şirketin katılığı, bizim gelecekte daha büyük gelişmeye ve daha büyük bir güce sahip olmamız ve özümüzü eğitebilmemiz için. Bu nedenle bu herkesin şirketi aşırı derece katı ve sert olmasıyla yanlış anlamasına neden oluyor, benim anladığım şekliyle böyle. Daha zor olan veya beni mutsuz yapıp beni kendi uzmanlık alanımda yeterince iyi olmadığımı hissettiren şeyler, şarkı söylemek ve dans etmek gibi. Bir diğeriyse, aile üyelerimi sık sık görememem olur. Kolayca ev hasreti çeken bir çocuk olmamama rağmen babam, annem, büyükbabam ve büyükannem, hepsi beni çok özlüyor.

Soru: Lu Han ve Wu Yi Fan’ın ayrılmasından sonra gruptaki küçük üyeleri teselli ettin mi?
Lay: Ah… Aslında onlar içlerinde çok güçlülerdir. Bu yüzden şimdilik sadece tüm üyelerimizin gelecek yolunda birlikte el ele yürüyebileceğini umuyorum.

Soru: Lu Han ve Wu Yi Fan’ın ayrılması geride kalan üyelerde büyük etkiler yarattı mı?
Lay: Kesinlikle… Etkisi olmadığını söyleyemem. Kesinlikle bazı etkiler olacak. Fakat şöyle bir cümle vardır: “Herkes hayatını iyi bir şekilde yaşıyorsa, işte o zaman tam olarak en iyisi odur.”

Soru: Onlarla gizli olarak iletişimi sürdürüyor musun?
Lay: Evet, Lu-Ge’yle geçen gün buluştum ve yemek yedim. Ama uzun bir zaman önceydi. İkimiz son zamanlarda çok meşgulüz. Bu yüzden buluşamıyoruz.

Soru: Weibo’ya koyduğun selcaları görüyorum. Senin gibi çok yakışıklı adamlar genelde çok narsist olurlar. Kendinin narsist olduğunu düşünüyor musun?Lay: Ben narsist bir insan değilim. Ama Weibo’m hayranlarla iletişimimde bir köprü vazifesini gördüğü için onları son aktivitelerimden haberdar edebilirim. Bu yüzden bazen çekimini yaptığım şeyleri görmelerine izin verebilirim. Ya da bazen onlara iyi olduğumu söylerim. Son zamanlarda çok iyiyim, durumum iyi.
Soru: Gelişmek için Çin’e geldikten sonra seni işlerine dâhil olman için davet eden birçok yönetmen ve yapımcı olmuştur kesinlikle, değil mi?
Lay: Son zamanlarda çok film daveti oldu. Ama ilk filmimi çekmekle meşgul olduğum için tüm enerjimi ilk filmimde kullanmak istiyorum. Ve çalışanlarımızla da gelecek işleri hakkında görüşeceğim.
Soru:
Kişisel olarak hangi tür rolü oynamak istiyorsun?
Lay: Farklı birçok rol denemek istiyorum. En çok bir katili denemek istiyorum.

Soru: Bunun senden fazlasıyla farklı bir şey olduğunu hissediyor musun?
Lay: Evet, kesinlikle farklı. Ve şu tamamen soğukkanlı seri katiller.

Soru: İlk filmini çekerken gergin hissettin mi?
Lay: Gergin ve stresli. Ve uyuyamadım.

Soru: O zaman kıdemlilerine danışmayı deniyor musun? Ya da daha önce hangi ev ödevlerini yaptın?Lay: Song Seung Heon Abi’ye danıştım. Ona sordum ve, “Abi, iyi oynamak için ne yapıyorsun?” dedim. Bana çok, çok, çok şefkatle, “Sıkı çalışırsan iyi oynarsın” dedi. Ve daha sonra ona, bana hızlandırılmış bir kurs verip veremeyeceğini sordum. Ve o, bana öğreteceği bir hızlandırılmış kursu olmadığını söyledi. Bunu gerçekten dürüstçe söyledi. Ama bana çok yardımcı oldu. Oyunculukla ilgili bana belirli şeyler söyledi.

Soru: Running Man çekimine giderken sana gerçekten çok kötü acı çektirdiler mi?
Lay: Kim, ah? Kim bana gerçekten kötü acı çektirmiş?
Röportajcı: Running Man’in diğer üyeleri.
Lay: Sunuculardan mı yoksa konuklardan mı bahsediyorsunuz?
Röportajcı: Konuklar.
Lay: Running Man’deki birkaç konuğun hepsi gerçekten, gerçekten iyi insanlardı. Yeteri kadar kardeşçe ve çok sadık. Benim gerçekten çok zayıf ve güçsüz olduğumu düşündükleri için hepsi beni korudu.

Soru: Yani varyete programlarında daha açıksın? Ya da gerçekten dairenin parçası olmayan ve varyete programlarındayken daha sessiz tipte olan biri misin?
Lay: Yarı yarıya. Fakat varyete programlarında benim gördüğünüz belirli tarafım aslen benim gerçek kişiliğim.

Soru: Gelişmiş tarafında, sunuculuk, şarkı söyleme, oyunculuk gibi birçok farklı rol denedin, herkes sana “Çok yönlü ünlü” diyor.
Lay: Ah… Bu isme layık değilim.

Soru: Kişisel olarak en çok hangi rolü seviyorsun?
Lay: Benim çocukluk hayalim aslında müzikti. Bir sanatçı olduğumda, daha çok insanı korumak için daha çok sorumluluk hissettim. Yapmak istediğim şeyleri yaparken aynı zamanda birçok insanı korumak için. Onları pozitif yönde korumak için. Kişisel olarak daha çok müziği tercih ediyorum. Ama şimdi bir filmde oynuyorum ve film bana çok taze bir his, çok eğlence verdi. Bilgi gerektiren ve çok eksküisit olan bir şey. Bu yüzden umarım bu yönde de çaba sarf edebilirim.
Soru: Birçok insan size “EXO gökyüzünden gelen bir idol.” diyor. Bunu daha önce duymuş muydun? Başka bir deyişle sizi sevenler, sizi çok seviyor ama bu başka insanlar sizin hala varlığınızı bilmiyor olabilir...
Lay: Tabiî ki, biz hala birçok yönden eksiğiz. Hala bilinmediğimiz yerler var.
Soru: Daha önce Wu Jing'e siz çocukların fotoğrafınızı gösterdiğimizde "Kız mı, erkek mi?" diye sordu. Bu sorunu takip ettiniz mi? Lay: Öğretmen Wu Jing’e çok saygı duyuyorum, ve ayrıca o iyi bir aktör. Ben gençliğimden beri onun filmlerini izledim ve onun programlarıyla büyüdüm. Geçenlerde yeni çıkan filmi 'Wolf Warriors'u kendi yönetti ve kendi de oynadı. Umarım izlemek için bir fırsat elde ederim. Ayrıca üyelerimiz ile birlikte daha sıkı çalışarak Çin'de daha fazla arkadaşın bizi tanıması için bir şans eldeceğimizi umuyorum. Eğer yapabilirseniz, lütfen bizi çokça destekleyin!
Soru: En son ne zaman çok ağladın? Lay: Hayranlarımıza söz verdiğimden beri ağlamadım, hemen hemen çok fazla ağlamadım. Soru: Peki en son ne yüzünden ağladığını hatırlıyor musun? Lay: Geçen zamanlarda memleket özlemi çektiğim için ağladığımı söyleyebilirim. Aslında ben çok fazla evim hakkında düşünen bir tip değilim ama o zaman büyükannemden bir mesaj gelmişti ya da ailemden, bu beni üzmüştü… Soru: Ne çeşit bir durum? Lay: Geri dönemem çünkü zaman çok kısıtlı. Sadece 2 gün. CCTV'nin Bahar Festivali etkinliğine ev sahibi olarak katıldım, bu etkinlikten sonra koreografiyi öğrenmenin peşine düştüm. (Hatırlarsanız bu etkinlikte bir kaç dans adımını kaçırmış, hata yaptığını söylemişti.) Çünkü EXO'nun da konseri yaklaşıyordu. Dinlenmek ve eve gitmek için zaman yoktu. Herkes Çin Yeni Yılı için evlerine gittiğinde ben dans stüdyosundaydım çünkü herkesi peşimden sürüklemek istemedim. O gün ailemi aradığımda "Merhaba anne, Mutlu Çin yeni yılları! Keçi yılında şanslı olabiliriz!" dedim. Ve bu yüzden gözyaşlarımın dışarı akmasına izin vermedim.
Soru: Peki o zaman, aile üyelerin sana ne dedi? Lay: Bizim ev o zaman çok canlıydı. (Kalabalıktı anlamında) Tüm yakın ve uzak akrabaları bize gitmiş, hepsi bana bir şeyler söyledi, kalbim iyi hissetmiyordu. O anda dans pratiğimi bitirdim ve yurda ulaştım. Ve orada (banyoda) o gün yalnızdım. Soru: Hiç bir kızın peşinde koştuğun deneyimin oldu mu? Bizimle paylaşır mısın? Lay: Evet tabiî ki. Oldu, lise zamanlarındaydı. Soru: Peki başarılı mıydın yoksa ret mi edildin? Lay: Başlangıçta, başarısız olmalıydı. Soru: Sevdiğin bir kızla tanıştın diyelim, onu takip ettin ama o seni reddetti. Onu bekleyecek bir tip misin yoksa bir sonraki hedefe giden bir tip mi? Lay: Beklerim... Evet, beklerim. Soru: Sevdiğin kız tipi ne? Çinli bir kız mı ya da Koreli bir kız mı isterdin? Lay: İyi kalpli ve kendim gibi bir kız olduğu sürece bu iyi olacaktır. Çinli ya da Koreli gerçekten bu önemli değil. En önemlisi iyi bir karakter ve kişiliğe sahip olması. Soru: Bir kız arkadaş bulduğunda annenin bir talebi olur mu? Ne zaman bir ilişkiye başlamak istiyorsun? Lay: Annem kızın bana iyi davrandığı sürece iyi olacağını söyledi. Bu kadere bağlıdır, eğer gelirse bunu engellemek mümkün olmayacaktır. Soru: Evlilik görüşlerin neler? Çünkü birçok çılgın hayranınız var. Eğer böyle bir şey olsaydı bunu gizli mi tutardın, yoksa halka açık mı yapmak isterdin? Lay: Öncelikle evlilik saygı ve endişe gerektirir. Saygı çünkü kadınlar için saygının ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Endişe, sonsuz aşkın endişesidir. Aşk sonsuz olabilmeli. Evliliğimi de gizlemeyi düşünmem. Ben insanları gördükten sonra evlilik hakkında karar vereceğim. O zamana kadar herkesin buna kızmaması için bazı ayarlamalar yapabilirim. Ama şu anda gerçekten bu konu hakkında düşünmüyorum. Soru: Gelecek için bir planın var mı? Lay: Bu mevcut aşamada, Çin'de güçlü olabilmek istiyorum ve daha fazla kişinin beni tanımasına izin vermek istiyorum. Eğer bu mümkün olursa daha çok kişi EXO'yu tanır ve ben de kendimi daha çok geliştiririm. Soru: Yani kendini geliştirmek için bir sonraki sefere Kore'den Çin'e bazı üyeler gelecek mi demek oluyor bu? Ya da Çin'de onların daha fazla bilinmesine izin vererek onlara yardım etmek mi? Lay: Evet, böyle fırsatlar olabilirse her zaman tavsiyelere açığım. Bunun hem şirketimizin olumlu bir imaj oluşturmasına yardımcı olacağını hem de benim kendimi daha iyi geliştirmeme yardımcı olacağını umuyorum.
İngilizce: Lyuanz, Layixingworld Türkçe: Nisan, İrem

Röportajı izlemek için buraya tıklayın!

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. The Most Expensive In Card Poker - The Best Bet
    There are a lot of poker sites out there. You can also bet on which hand, and then bet on which hand you would think the 실시간 바카라 winner would

    YanıtlaSil